tisdag 6 november 2012

Villa sockerasken


 







 
Vårt hus är vitt, fyrkantigt, byggt på 40-talet och i funkisstil. Jag skulle gärna renovera huset i gammal stil, den dagen det blir aktuellt med det. Det är inte så mycket från förr som bevaras längre och jag tycker nog att det var charmigare då än det är nu. 
 
Emellanåt sitter jag och läser om hur hus och inredning såg ut på den tiden och ikväll hittade jag många bilder jag tyckte om på byggfabriken.com Där fanns stilguider och allt möjligt roligt att läsa! Efter en massa läsning verkar det som att vi kanske kan ha både breda grangolv under mattorna och träväggar bakom masoniterna.
Åh, jag skulle vilja börja riva redan imorgon!

3 kommentarer:

  1. Men åh, ni har sådana fina genomskinliga glas eller plastlådor till specerier... jag har glömt vad de heter, men de är ju så fina!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Ja, det ska bli fint i hallen har jag bestämt, haha! Just nu har jag rivit bort tapeten och ska fixa reptapet för att sedan måla! :)

    Jag ska sjunga "Andra sidan" av Sofia Karlsson och min kille ska spela gitarr. Sedan ska jag spela "Som en bro över mörka vatten" fast i en mer jazzig, improviserad version :) Och så ska jag spela två psalmer och eventuellt den här låten:http://open.spotify.com/track/0VLascXUZ2Ze2u5kUD5J1f

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att alla olika tidsepoker är fina på sitt sätt och ert hus speglar den tiden lite, från när det byggdes...
    Tycker den lilla sockerasken är jättefin!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera