söndag 21 oktober 2012

En söndag tillsammans

Det var längesedan vi fick tid tillsammans hela familjen. Jag avskyr att vardagen ser ut som ett pussel, där det måste planeras i detalj hur man ska få ihop jobb, intressen, måsten och sömn. Men idag har vi haft en heldag tillsammans! Allihopa. De dagarna är värda så mycket. Något så litet som att laga mat och äta den tillsammans. Att bjuda på fika. Att fundera över sånt som jag vill, han vill och vi vill. Att komma i fas med stort och smått och att hinna sitta ned tillsammans.




















Imorse låg ett vitt puder på marken och det ligger till viss del också kvar. Gräset skiner igenom men vi plockade fram pulkor, snowracern och stjärtlappen och susade i vår egen backe mot skogskanten. Det blev en och annan snöboll kastad och några tappra försök till snöänglar också. Jag börjar känna mig redo för snön nu, bara vi slipper sånt här.

4 kommentarer:

  1. Låter som en mysig Söndag, det är så viktigt att hinna njuta lite tillsammans sådär.

    Kramar & lycka till i morgon!

    SvaraRadera
  2. Så härligt! Vist är det underbart med helger. Tack och lov vi har den en gång om veckan! Det är tid för att göra med familjen bara vad man har lust att göra!

    Nu började även jag vänta på snön och visst skulle vara bättre än alleviga regnande! Men snart kommer det, det är jag hellt säker på ;O)

    SvaraRadera
  3. Vad skönt! Ja, det där pusslet försöker jag glesa ur på något vis, det är inte kul när det blir för körigt. Stor kram!!!

    SvaraRadera
  4. Förstår verkligen hur du menar. För oss är det precis samma sak. När Niklas jobbar kvällar så jobbar jag dagar, och sedan tvärtom. Och in på det jobbar jag varannan helg. Så dom få dagrna vi får tillsammans är så värdefulla. Då är en söndag som eran toppen. =)

    SvaraRadera