måndag 9 september 2013

En korg äpplen, eller två?




Jag nästan skäms när jag skriver det. Men vi kastar den största delen av vår äppelskörd i komposten varje år. Och vi får jättemycket äpplen! 

Jag själv är jätteallergisk mot kärnfrukter, barnen och maken äter några äpplen var om hösten och resten plockar vi upp från marken för att köra bort från trädgården. Jag vill mer än gärna dela med mig till de som vill ha! 

Ibland kan jag sakna känslan att bita i ett lagom surt och krispigt äpple, men smaken den har jag kommit över för längesedan. Den är sedan länge förknippad men den där otäcka känslan av allergireaktion.

6 kommentarer:

  1. Fina bilder på fina äpplen. Men det är okej att inte ta om allt!
    Du får dekorera hejvilt med dom istället, göra kransar och fina stillében:)
    Såg att du har/haft lite känslosamt, hoppas allt löser sig till det bästa.
    Varma kramar
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Onsdag i dag och jag läser att du ska opereras. Tänker på dig och önskar att allt går bra...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad underbart med så många äpplen - vi har typ inga! Men såklart inge vidare när man är allergisk...:( Hoppas att det är många som nappar på äppelerbjudandet så att ni slipper köra till tippen med dem..:)

    Kram! /Ida

    SvaraRadera
  4. Vad jobbigt med allergi. Men inte ska du skämmas! Jag skrev nyligen om en site där man kan skriva om man har äpplen man vill ge bort, som andra kan komma och hämta, kanske det kan vara något? Eller så brukar man kunna skriva på facebook :) Stor kram!
    http://queenofkammebornia.se/2013/august/appel-pappel-2.html

    SvaraRadera
  5. Du kan lägga in dina träd på pallafrukt.se så kan folk komma och plocka. Jag tar dem gärna, hur långt bort är du? :)

    SvaraRadera
  6. Är osäker, men tror att man som allergiker kan äta äpplen om de hettats upp. Kanske värt att kolla upp?

    SvaraRadera