måndag 16 september 2013

En helg av lugn


Åh, vad jag önskar att jag också fick slita hund i trädgården nu! Maken, och resten av grannskapet förresten, har gått an i helgen medan jag själv suttit på sandlådekanten, vandrat runt och tyckt, fikat med barnen på trappan eller plockat i det sista från växthuset. Det är visserligen inte helt fel heller!

De sista gurkorna är nu inplockade, morötterna verkar behöva ännu någon vecka på sig och tomaterna mognar allt eftersom. Att få plocka in såhär, lite lämpligt, tycker jag är alldeles perfekt. Det blir lite lyxigt att få äta av sitt eget!


6 kommentarer:

  1. Visst är det! Jag har vansinnigt mycket tomater just nu. Om du också får mer än vad ni kan äta, är ett tips att köra dem i matberedaren och frysa in. Så kan man använda dem som krossade tomater sedan.

    Grattis till trean förresten, och hoppas du får vara uppe ordentligt på benen snart.

    SvaraRadera
  2. Åh vad smart! Tack för tipset! Tack för grattiset också :-)

    SvaraRadera
  3. Visst är det fantastiskt att äta egna grönsaker!

    SvaraRadera
  4. Vilken skönt inlägg med fina bilder! "En helg av lugn", enkelheten och storheten i det...så fint!

    SvaraRadera