måndag 1 juli 2013

Ledigheten


Semestern kom och med den tog jag också lite bloggledigt. Vi packade ganska direkt våra väskor för lite semestrande i kära Umeå. Varje gång jag åker dit når en speciellt känsla mig. Att hemma är hemma fast ändå inte nu längre. Umeå kommer alltid vara hemma fast vi nu inte bor där. Ena stunden längtar jag så obeskrivligt mycket efter att återvända, medan jag i nästa sekund känner att vi rotat oss här. 
Det kommer nog förbli mitt livs stora dilemma.

I veckan ska vi i vilket fall bege oss till farfars stuga. Där väntar förlamande tystnad, båtturer, skogspromenader och lugn innan jag i nästa vecka återgår till jobb igen. 

2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt :) Vill också ha en stuga i mitten av ingenstans! Njut av lugnet innan stormen (jobbet). :P

    SvaraRadera
  2. Den där förlamande tystnaden längtar jag efter.....låter så underbart!
    I år blir det inte så förlamande tyst i våran stuga för vi har släktträff!
    Inte i själva stugan utan i ett byahus, men vi blir många som ska bo i stugorna. Fullt ös och inte en lugn stund skulle jag tro;)
    Njut av din sköna tystnad!:)

    SvaraRadera