måndag 4 februari 2013

Odlingsvitrin


När vi ändå är inne på det här med plantering och sådd. Och att ligga steget före.

Ifjol hittade någon till mig med sökorden "vitrinskåp som odlingsvitrin". Vilken smart ide, tänkte jag! Tack för den. Jag hade precis hade fått ett vitrinskåp som stod redo att förvandlas i källaren, så jag satte igång direkt. Jag använde egentligen min mest som tittskåp ifjol, men det är ju inte helt fel det heller. I övrigt är det en briljant ide, tycker jag. Ett äldre vitrinskåp kostar ju ingenting i jämförelse med en köpt odlingsvitrin eller ett litet växthus. Lyckades inspirera Min lilla skrubb ifjol, ta en titt på hennes fina skåp också!

Förra året fick tomatplantorna stå på fina Berså -fat som jag hittade på loppis. Tror jag betalade trettio kronor för båda. Överkomligt :-)

5 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som sår och planterar om :) önskade att mina fingrar var lite grönare.. Eller att jag hade ett bättre tålamod!
    Jag köper nya blommor ist!!!
    Den där kladdkakan med mint.... Ååå så gott!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Så himla fint. Älskar berså-porslinet.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. nää gud vilket fynd! berså som är så dyrt. :(

    SvaraRadera
  4. Ja tack för den kanonidén!:)
    Nu är ju det värsta att jag måste nog skaffa mig ett skåp till för mitt blev ju liksom tygskåp över vintern:/
    Dina fat är så himla rätt i ett odlingsvitrin!:)

    SvaraRadera