onsdag 6 februari 2013

Bloggandet

Det var för sju år sedan, den här dagen, som jag efter väldiga påtryckningar av min lillasyster hamnade i bloggvärlden. Det första inlägget, den 6 februari 2006 skrev jag om en dag med en barndomsvän, ett par nya solglasögon införskaffade till en kommande utlandsresa, tjafs med min dåvarande sambo, att vi skulle äta fläskpannkaka till middag och hur jag längtade efter egna barn.

Jag hade egentligen ingen aning om vad bloggandet handlade om. Men jag har alltid älskat att skriva och fastnade direkt. I förrådet gömmer sig bananlådor fulla med gamla dagböcker och eftersom jag är en nostalgiker utan dess like är det underbart att kunna gå tillbaka och rota i gamla (dagböcker och) bloggarkiv.

Bloggen, som funnits på olika adresser genom åren, har följt mig genom mycket. Det började med en vår av tjafs och ett uppbrott. På det en helt fantastisk singelsommar fylld av äventyr och kvällar på dansbanorna. Där träffade jag min man. Han som jag blev blixtförälskad i och helt besatt utav. Han som idag är pappa till mina två barn och som sa ja i Rådhuset i somras. Bloggen har funnits med genom härliga tider, tunga tider, vinster och förluster, husköp, graviditeter och allt däremellan.

När jag bestämde mig för att blogga officiellt var jag i en väldig svacka. Jag tyckte att livet var tungt och jobbigt, medan andras liv såg perfekta ut. Jag insåg att jag hade väldigt svårt att sätta positiva ord på och värdesätta den enkla vardagen. Jag hade svårt att glädjas åt det lilla. Så jag bestämde mig för att genom bilder och ord dela med mig av det små goda tingen i livet. Och det är faktiskt någonting jag lyckats med! Det är tack vare alla ni som tittar in, tycker om och fortsätter läsa det jag skriver. Allt som händer i vår enkla vardag.

4 kommentarer:

  1. Jag ville mejla dig men hittar inte din adress :) Kan du skriva till mig så kan jag skriva tillbaka? Kram

    queenofkammebornia@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Jag har bara bloggat sen i maj...men jag har fastnat i bloggvärlden :)...tycker det är så kul att både skriva och läsa andras bloggar ;)
    Det var inte dåligt att ha hållit på sen 2006!? Få se om jag orkar hålla på lika länge:)
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Ja bloggen är härlig att ha på många sätt. Sitter ofta och bläddrar bakåt jag med... Jag startade i början av mars 2006 och har många vänner som också körde igång den våren.
    Här kommer jag definitivt fortsätta läsa, du skriver bra!

    SvaraRadera
  4. Oj så länge du bloggat!
    Har du kvar alla dina bloggar och adresser så du kan gå tillbaka och kika?
    Hoppas du har planer på att hålla på länge än för jag gillar att kika in här:)

    SvaraRadera