lördag 15 september 2012

Nu äre gjort!

Jag får ganska ofta en känsla av att saker hopar sig. Jag vill så mycket, men hinner så lite. Ganska vanligt i småbarnsfamiljer har jag fått för mig. Igår skulle jag lägga dottern vilket naturligtvis slutade med att jag somnade där. Vaknade vid midnatt och kände mig uppriktigt ledsen över att ha missat en kväll då jag hade kunnat fixa sånt som jag velat. Ikväll bestämde vi att jag inte skulle lägga barnen.

Det är så skönt att få vara lite effektiv ibland! Nu har jag hunnit måla andra varvet på garderoberna i lekrummet, den gamla kryddhyllan i teak är snart vit och nu hade jag tänkt ställa till med lite bak. Men jag tror faktiskt jag ska sjunka ner i soffan istället. Jag har fått två viktiga saker gjorda och känner mig nöjd över det. Nu kan jag unna mig en lugn stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar