söndag 10 juli 2011

Lillstugans Loppis

Som sagt, nu vimlar det av dom här! Loppisar alltså. Och vad är roligare än att shoppa billigt? Igår hade Lillsugans loppis premiär på byn. Jag åkte dit och fann en billig loppis med blandad kompott. Jag hittade ett riktigt fynd, inte ibland det som egentligen var till salu.. Nej, jag blev förälskad i ett par gardiner som satt i stugans fönster. För en trettiopeng blev de mina!




















Gardinerna hade suttit i stugan "i alla tider" och var otroligt fina men lite gulnade. Väl hemma chansade jag att skölja upp dem i tvättpåsar, men blöta var de som ett blötlagt papper och gick därför sönder. Jag hoppas kunna laga de hål som blev, för jag önskar verkligen att få hänga upp dem i vårt sovrum.

2 kommentarer:

  1. Hej!! Hade missat din fina komentar om våran lilla pinstolsgunga. :) Förlåt för sent tack!!! Va spännande att du ska göra en egen ska bli kul att se!!! Vilken tur du hade som fick köpa dom gardinerna, fast tråkigt att dom var sönder. Men det fixar du säkert till. kram isa

    SvaraRadera
  2. Men va tråkigt att gardinerna gick sönder för dig. Du har inte kunnat laga dom eller? Annars är du välkommen åter till loppisen i höst, då vi planerar att ha öppet en helg. =) Ha de fint!

    SvaraRadera