lördag 2 februari 2013

En skål av pärlor


Till skillnad från vimplarna krävde detta både tid och tålamod! Men pyssligt och roligt var det! Tyvärr blev inte mitt resultat lika bra som Annas, som tipsade tidigare i veckan i sin blogg om detta pärlpyssel. 

Såhär gör du om du vill prova:
Ta fram en skål (som tål ugn). Smörj med lite olja och pillra sedan dit pärlorna, en efter en. När du anser dig färdig sätter du in skålen i ugnen ca 10-15 minuter. 
(Men håll lite koll, jag hade nog min lite för länge!)


6 kommentarer:

  1. Åh, så fint! Det måste jag också testa! Har ju tusentals pärlor här hemma :)

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint och roligt pyssel!:)
    Vad blev det om du hade de för länge...?

    SvaraRadera
  3. Yes...Yohio från Sundsvall (min stad) gick direkt till Globen ;))
    Såg du Melodifestivalen ?
    Nu får jag önska god natt!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men oj vilket tålamodsprövande pyssel, inget för mig ;)
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Såg också pysslet hos Anna, verkligen till att ha tålamod.
    Tack för komm. om blusen men den hängdes fort in, då jag vägrar få röd/orange barnmat eller annat grötklet på den hehe...

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Vilken rolig ide, ska jag prova med mina syskonbarn!

    SvaraRadera