tisdag 2 april 2013

Något jag önskat mig


Ute står ett gäng fönster som jag hade hoppats att det någon gång skulle bli ett växthus utav. Projektet har väl ärligt talat känts övermäktigt och något växthus har det hittills inte blivit. Jag har suttit och drömt och ...  idag har jag köpt ett! Ett nytt. Och om cirkus en vecka kommer det hem! Jag är så glad att det blev precis lagom i tid för att kunna användas redan till sommaren.

Gissa vem som väl hemma var tvungen rota hem alla fröpåsar som tidigare inhandlats och påbörja förodlingen. Jo, nästan hela lilla familjen sattes i arbete och åh, jag tror att växthuset kommer bli min favoritplats i sommar! Och kanske den där egna hobbyn som jag ofta har saknat.

7 kommentarer:

  1. Vad härligt! Vart handlade du? :)

    SvaraRadera
  2. Åh, nu blir jag avundsjuk!!!
    Så härligt ni får det! :)

    SvaraRadera
  3. Härligt, härligt. Vi har också ett gäng gamla fönster som är tänkta att bli växthus.

    SvaraRadera
  4. Åh, vad roligt med ett växthus! Det är så kul att pyssla med växter! Mina påskliljor intill husväggen har kommit upp några cm - men det lär väl komma något snöoväder som förstör dem, haha! ;)

    SvaraRadera
  5. Jag drömmer också om ett växthus...
    Jag som inte har gröna fingrar... Men det ser så underbart ut med ett alldeles eget växthus

    Kram

    SvaraRadera
  6. Det ska bli roligt att se ditt växthus och vad du åstadkommer där....

    SvaraRadera
  7. kul! jag håller som bäst på att försöka ge bort växter jag förodlat, får inte plats i fönstren längre...

    SvaraRadera