lördag 9 november 2013

Vinterfeeling


Det är dax att ta in det sista från trädgården, för nu kommer det lite snö var och varannan dag och temperaturen håller sig låg. Det blir mycket ljusare och trevligare ute med lite snö och jag börjar faktiskt längta efter vinter istället för det här eviga mörkret som nu råder. Antar att jag kommer ångra de orden den dag det faller en halvmeter blötsnö som ska skottas! Men jag ser fram emot annat än bara snö - att få hugga utegranen till första advent och sätta ut ljusslingor som lyser upp i mörkret. Att få tända lyktor på trappen och elda i eldkorgen.

Idag har jag nog nån sorts vinterfeeling för jag sitter och spånar på en adventskalender till barnen i december och vad det ska tänkas bli för julklappar i år. Har ni bra förslag inom det området så tages de tacksamt emot :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar