söndag 17 mars 2013

En rejäl laddning


Ikväll har jag fyllt på matkällaren med sylt. Lingonsylt kan jag äta till nästan vadsomhelst! Åtta nya burkar har nu tagit plats i matkällaren bland inlagda rödbetor, rödvinbärssaft, konserverad svamp, tranbärsgele och annat. Jag tog i ordentligt idag, så nu räcker det förhoppningsvis lite längre den här gången!

Jag försöker att alltid koka egen sylt och tycker det är en sådan lyx att ha frysen full med bär! Trots att jag de senaste åren bara plockat mer och mer för varje år så räcker det ändå inte till. Nu börjar det sakta sina i mina bärförråd, så till sommaren och hösten får jag nog se till att bli ännu lite flitigare!

6 kommentarer:

  1. Finns inget bättre än att ha frysen och skafferiet fullt av godsaker! Duktigt att ta dig tid att göra allt!!

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är som kokar egen dykt. Kram.

    SvaraRadera
  3. *sylt... Ska det stå så klart :)

    SvaraRadera
  4. Oh så himla gott med egen sylt! Önskar jag var lite bättre på att göra det, kanske denna sommaren, hoppas...

    SvaraRadera
  5. Så underbart, vilken skatt till skafferi du har! Själv är jag alldeles för lat för att ge mig ut och plocka bär, så jag får vackert finna mig i att köpa min sylt i butiken;)
    Kram,
    ha en riktigt fin vecka!

    SvaraRadera
  6. Egen sylt är ju så mycket godare också!! Duktig du är!

    SvaraRadera