söndag 29 juli 2012

Förlamande hetta

Vi har inte direkt varit bortskämda med bra sommarväder i år. Sommarvädret har på riktigt varit skitdåligt. Men idag efter lunch kom värmen förbi och det må jag säga; att ett mellanting hade passat mig bäst. Termometern på solväggen har visat över 40 grader och vi har varit helt förlamade av värmen. Nästan. Jag tog mig ialla fall iväg till en auktion i grannbyn men lämnade den rätt besviken. Intresset för skolplanscherna var nästan absurt. Folk bjöd mångamånga hundralappar för dem, och de hade bevisligen med sig en större plånbok än mig. Men nåja, efter en kort badutflykt och en mjukglass var det (nästan) glömt.

 

Ikväll har jag haft en sådan sommarkväll jag längtat efter. Tid ensam och ute. Jag har planterat i min nya rabatt, chansat att flytta lite växter och målat en gammal fruktlåda och en pianopall som ska flytta in så fort de är klara. Jag har också rotat i högen bakom vedsjulet där en hög väderbitna halvruttna bräder ligger i hög. Nya idéer har kläckts och här sitter jag nu och funderar om jag ska påbörja det nu, eller om det finns mer saker att ta sig an därute.

1 kommentar:

  1. Antikvax är ett vax man smörjer på efter man målat klart. Funkar som ett lack fast det blir vackrare yta. Ger skydd för målningen och avstötande yta men den blir mer "mjuk" och får antik-looken.
    Finns att köpa på alla färgaffärer.
    DEt är så roligt att förnya sig med att måla och dona - mycket bättre än att köpa nytt!!
    Kramis
    Fia

    SvaraRadera