onsdag 18 april 2012

Före tuppen

Godmorgon! (Inte från någon lekpark, utan direkt från frukostbordet). Det är minusgrader idag och marken är snötäckt igen. Nu måste det väl ändå vara dax för april att visa sin vackra sida snart? Förresten så går veckorna så himla fort nu så det ordnar sig nog.

En sak till också. Jag tror jag håller på att bli vuxen? Jag kliver frivilligt upp en timme innan bilen går till jobbet, för att hinna vakna och slippa stressa. Det har aldrig hänt hittills i mitt liv. Jag har alltid prioriterat bort för några extra minuter sömn. I ärlighetens namn har jag nog aldrig varit vaken mer än max tjugo minuter innan avfärd tidigare. Jag vet inte om det kallas vuxen, men yngst på jobbet är jag då inte längre! Nej, för på jobbet klår jag de yngsta med nästan tio år! När det uppdagades upplevde jag nog min första lilla åldersnoja där. Men egentligen nojar jag inte alls! Jag har ju min sambo, mina barn, jobb och hus. Det har alltid varit målet och där är jag ju nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar