måndag 13 juni 2011

Inlagd

Igår vaknade jag i Norrfällsviken av att vattnet gick. Det blev en minst sagt omtumlande dag med mycket tårar och oro. Med sjuktransport skjutsades vi till Örnsköldsviks sjukhus och jag beordrades sängläge eftersom jag bara var i graviditetsvecka 34+1.

Idag säger läkarna att jag får vara uppe och min lilla E ska också få komma hit. Bebisen blir kvar max en vecka innan han plockas ut. Så vi kommer bli inlagda en tid även efter förlossningen. Vi ska idag besöka barnkliniken för att förberedas på vad som komma skall.

Ovissheten om lillkillens tillstånd och saknaden efter min lilla familj är värst. Men jag är vid bättre mod idag. Jag verkar vara i goda händer!
Published with Blogger-droid v1.7.0

4 kommentarer:

  1. Allt kommer nog att bli bra och det är ju bara för att han blir för tidig som de måste övervaka honom. Du behöver inte vara orolig. Men jag förstår att det känns jobbigt. Tänker på Er
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Men gud Frida..du är ju i precis samma period som när Elias kom..fast mitt vatten gick ju aldrig iofs.. Förstår att ni har ett par jobbiga dagar nu med ovisshet..men erfarenheten från när elias kom i v34+2 så tycker jag nog såhär i efterhand att de var en ganska bra erfafenhet att få ha i bagaget med en för tidigt född grabb..man lär sig ofantligt mkt av att sondmata och vårda en sån liten sak.. och allt är ju såklart färdigutvecklat och bara storleken som är lite annorlunda..

    Hur som..lycka till när det väl blir dags..allt kommer gå så himla bra och ni har en lärorik period framför er..kram från mig och elias.

    SvaraRadera
  3. Sluta oroa dig för du är i de bästa händer och baby knackar pâ dörren när han vill ut, men överansträng dig inte för dâ du skickar fel signaler till honom. Ligg still i sängen tills det blir dags.
    Jag blev sängliggande i Afrika i 4 mânader pga blödningar, för att förhindra att min baby föddes för tidigt, och sen...föddes han för sent ! :) Alltsâ nâgra veckor efter datum. Man hade inte sân koll pâ tider, pâ den tiden, men eftersom det inte fanns nân riktig läkare till hands, fick jag nöja mig med en norsk veterinär...som lugnade mig mig och berättade att han hade sett mânga kalvar födas och det brukar ju gâ bra. Och det gjorde det ju. Jag fick en jättesöt frisk baby ! Det kommer du ocksâ att fâ :)

    Kram fra
    Gammelmor

    SvaraRadera